tuinfeest organiseren
Een tuinfeest is dé manier om samen iets te vieren. Of je nu 30 wordt, een housewarming doet, of een verrassingsfeest voor je partner organiseert: met een beetje aankleding en de juiste spullen maak je er iets bijzonders van
Tuinfeest catering
Een tuinfeest is dé manier om samen iets te vieren. Of je nu 30 wordt, een housewarming doet, of een verrassingsfeest voor je partner organiseert: met een beetje aankleding en de juiste spullen maak je er iets bijzonders van. Maar ja… dan moet je het wél goed regelen. Geen gedoe met te weinig drank, een lauwe barbecue of te weinig stoelen. Precies daar komt JA Events om de hoek kijken.
We regelen alles voor je tuinfeest. Van drankbeheer tot barbecue, van tent tot koelkast. En ja: ook die extra voorraad wijn of fris, die je achteraf niet betaalt als het niet open is. Wel zo eerlijk.
Barbecue, buffet of luxe feest?
Tuinfeestjes zijn er in alle soorten. We doen het simpele barbecuefeestje met een zelfbedieningsbar. Maar ook de luxe varianten, met kok achter de barbecue, stijlvolle buffettafels en mobiele bar met tapinstallatie. Het is maar net wat jij wil.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wil:
barbecue met pakketten vol vlees, brood, salades en sauzen
buffetten voor grotere groepen (warm of koud)
partytenten met heaters bij kouder weer
statafels en aankleding voor een borrelsetting
koelkasten of koelwagens voor drankopslag
servies, glaswerk en bestek in elke hoeveelheid
mobiele bar met personeel als je het uit handen wil geven
Geen plek? wij nemen je tuin over (op een goede manier)
Veel mensen denken: “Leuk, zo’n tuinfeest, maar waar laat ik alles?” Geen zorgen. We denken niet alleen mee, we nemen spullen mee die écht passen. Geen tent van 10×10 als je een smalle stadstuin hebt. En geen sta-tafels als je liever een relaxhoek wil. We zorgen voor sfeer én gemak. Jij hoeft niks op te bouwen of af te breken. Dat doen wij.
Wil je een tent? Dan kijken we samen wat het beste past. Is het koud? Dan regelen we heaters. Wil je écht alles uit handen geven, dan zorgen we zelfs voor iemand die het vlees voor je bakt. Of een serveerster die de drankjes verzorgt. Je hoeft nergens achteraan. Alleen nog een feestje te vieren.
-
Eten en drinkenVan luxe buffetten en live cooking tot borrelhapjes, streetfood, walking dinners en uitgebreide diners – alles naar jouw smaak. -
Bar en personeelBarmedewerkers, bediening, koks en runners – een compleet team dat zorgt dat iedereen niets tekortkomt. -
KoelingKoelkasten en koelwagens om drankjes en eten de hele dag perfect koel te houden. -
Servies en glaswerkAlles wat je nodig hebt: borden, bestek, glazen, servetten en tafelkleden – volledig afgestemd op je thema. -
Tenten en meubilairHuur van tenten, tafels, stoelen, statafels, loungesets en zelfs dansvloeren. -
DecoratieTafeldecoratie, bloemstukken, sfeerverlichting, prikkabels, kaarsen en meer – passend bij jouw stijl. -
Thema-menu’sGerechten en drankjes op maat, zoals een barbecue, high tea, festivalsetting of thematische gerechten. -
VerlichtingPraktische verlichting voor paden en buffet, sfeerverlichting voor de juiste ambiance. -
FoodtrucksVoor een hippe, informele vibe met verschillende keukenopties. -
Op- en afbouwAlles wordt netjes opgebouwd, klaargezet en achteraf weer opgeruimd. -
DrankbeheerKoelwagens gevuld met drankjes en een retourservice voor ongebruikte flessen – geen stress over overschotten. -
Belangrijke extra'sZoals heaters, parasols, windschermen, klapstoelen of een welkomstbord. -
DessertoptiesTaarten, dessertbuffetten, ijsbars of andere zoete lekkernijen. -
GastbelevingDenk aan een cocktailbar, koffiecorner of zelfs een champagnewand voor extra flair. -
Overige verhuurDenk aan garderoberekken, afvalbakken, linnen en zelfs een kleine backstage voor personeel. -
Advies en planningMeedenken over je draaiboek, menu, logistiek en praktische zaken, zodat alles soepel verloopt.
Een tuinfeest is leuk, tenzij je zelf de hele avond loopt te sjouwen
Iedereen kent het wel. Je viert een feestje in je tuin, het is prachtig weer, je hebt lekker vlees gehaald en genoeg drank gekocht. Denk je. Want tegen tienen is je bierkoelkast leeg en ligt die nog vol vol met 10 flessen cola, acht sinas en nog drie halve pakken melk. Ondertussen sta je zelf al uren drank te pakken, vlees te draaien en borden te verzamelen. Op zich leuk hoor, maar je mist wel de helft van je eigen feest.
Zonde. Want een tuinfeest is er om samen te vieren. Niet om te rennen. Laat staan dat je nog dagenlang bezig bent met afwas, restjes en kliko’s vol met onaangebroken flessen. Daar is een simpele oplossing voor.
Slim drankbeheer: alles op voorraad, niets verspild
Bij JA Events doen we het anders. We leveren bier, wijn en fris voor je tuinfeest. In genoeg hoeveelheid, mét extra voorraad erbij. Je betaalt alleen wat open is gegaan. De rest nemen we gewoon retour. Geen verspilling, geen gedoe. En eerlijk gezegd: dat is nog vaak goedkoper dan zelf alles halen.
Want wat kost verspilling je eigenlijk? Flessen die over de datum raken. Blikken die in de schuur blijven staan. Of de misser dat je nét die witte wijn mist op het moment dat je schoonmoeder aankomt. Met ons drankbeheer weet je zeker: altijd genoeg, maar nooit te veel.
Waar komen wij allemaal?
We zitten in Staphorst, maar rijden voor tuinfeestjes tot 100 km om. Dus we zijn veel in:
Kampen, Dalfsen, Dedemsvaart
Deventer, Hardenberg, Steenwijksmoer
Apeldoorn, Assen, Coevorden, Dalen
en alle dorpen daaromheen: Ruinen, Pesse, Zwinderen, Dwingeloo
Ook in de kleinere plekken zijn we actief. Want tuinfeestjes zijn overal.
Contact
Extra opties die vaak vergeten worden
Wat veel mensen niet bedenken bij een tuinfeest:
een koelkast (om drank koud te houden)
een koelwagen (voor extra voorraad)
nootjes, snacks of bittergarnituur
een geluidsinstallatie of bluetoothspeaker
verlichting (sfeerverlichting of functioneel)
extra afvalbakken (scheelt rommel achteraf)
Wil je advies? App of bel ons gewoon even. We denken graag mee. En je zit nergens aan vast.
Conclusie: een tuinfeest moet voelen als vakantie in eigen tuin
En dat kan. Als je het goed aanpakt. JA Events helpt je daarbij. Geen gestress, geen verspilling, geen misgrijpen. Gewoon een goed geregeld feest. Of het nou gaat om een 30e verjaardag, housewarming, jubileum, een 12,5-jarig huwelijk of verrassingsfeest: wij maken het makkelijk, gezellig en compleet.